Väntan

Jag har slutat skolan för dagen. Faktum är att jag inte ens gick. Jag har så jääääävla svårt att gå till skolan. Jag får sån ångest! Och jag ligger redan efter så himla mycket att jag är rädd att jag kanske inte klarar av det. Jag kommer nog inte kunna ta examen. Jag och killen jag dejtar för tillfället (vi får kalla det så för jag vet inte riktigt vad annars jag ska kalla det för) snackade igår på telefon i ca 2 timmar. Jag vet inte jag känner en typ av rädsla av honom. Han är väldigt bestämd. Jag talade om för honom att jag inte brukar läsa nyheter. Han blev typ chokad. Han säger att jag begår tjänstebrott, att det är typ min plikt gentemot samhället att läsa nyheterna. Alltså? hahah jag vet inte riktigt vad jag skulle fråga. Nu har jag fått som "hemläxa" att plugga på DN innan vår dejt. Hahahhaha erkänn det är lite små roligt? jag tycker det. Men men vi får se om jag pallar. Förstår inte hur jag ska förklara. Mitt liv har blivit väldigt annorlunda.

När man i flera års tid bara velat försvinna från jordens yta, när man kämpat med varje cell i sin kropp att bara vara vid liv, att klara varje dag som den kommer, så bryr man sig inte särskilt om att ”sikta mot stjärnorna”. Han nämner hela tiden att han själv kämpat så mycket i livet. Han har alltid haft de högsta målen i livet. Han lever en livsstil väldigt annorlunda från mig. Han gillar golf. Går på opera. Finkultur. Går på fotografiska och kräftskivor och adventmiddagar. Jag är annorlunda. Jag ser konst i graffittin målad på väggen på väg till tunnelbanan. Jag går på religosa föreläsningar, jag går till mosken. Jag går också på nattklubbar och barer ibland. Jag kollar på mina traditionella filmer och är väldigt insatt i kulturell mode och trender.

 

Oj, nu messar han. Han slutar lite tidigare. Så måste röra på mig hel. Jaa vi får se hur det går. Men en sak är säker. Jag ska vara lycklig. Vem än jag bestämmer mig för att gifta mig med. Och vem vet, han kanske säger nej till mig. Det är helt förståeligt. Vi får se. Gud vet vad som kommer. Uppdaterar ikväll inshallah, Må gud vara med er <3  

Allmänt | |
Upp