Från en tanke till en annan

Tänk att ha en bebis. En helt egen liten bebis. Ett liv man är ansvarig för. Att ta hand om, mata, uppfostra.  Tänk att ha någon underbar man att kunna dela det med. Någon som tar hand om mig, sin fru. Som tar hand om sitt barn. Som pratar med en lugn ton i rösten. Som rör mig med varsamhet och kärlek. Som älskar inte bara mina styrkor utan även mina brister. Som skvätter vatten på mig när han diskar medan jag lagar mat. Som ger mig den större biten av kakan. Som smyger in i sovrummet efter att ha varit uppe och spelat x-box, men ändå vaknar tidigt för att väcka mig till fajr. Som uppfostrar sina barn genom att vara, inte genom att tala. Tänk att vara en arbetande kvinna, men vara heltid mamma och komma hem till en familj där balansen är komplett. Där man ber, och man älskar, där man skrattar och gråter. Där man jobbar och vilar. Där man tror på varandra. Där drömmen är desamma.

Jag vill ha en kärlek som solen, som får mig att ge värme och ljus till alla i min omgivning. Jag vill vara älskad och älska tillbaka. Jag vill vara tillräcklig. Jag vill ha kärlek.

 

 
Allmänt | |
#1 - - Anonym:

Jag blir så himla glad varje gång jag kikar in här och jag ser att du har skrivit ett inlägg. Din blogg är den enda platsen jag kan känna igen mig , enda platsen jag inte känner mig som en främling för mig själv. Du skriver så fint, du skriver exakt mina tankar i sitt nakna form när jag inte vet hur jag ska uttrycka de.

Ville bara att du skulle veta det :)

Kram!

Svar: Åh vad glad jag blir av att läsa detta! :D jag brukar inte logga in här så ofta men tack verkligen kära syster för dina fina ord. Ska försöka skriva oftare :) ❤❤
None None

Upp