En bön till min herre

Människohjärtat är så svagt. Jag önska jag bara kunde älska och längta efter min skapare. Jag önska att jag kunde förstå att vi bara är här för en stund. Att det riktiga livet börjar sen. Där det bara finns gott. Yah Allah, nu när den heliga månaden har kommit till sitt slut, så vill jag be en bön innan dörrarna till jannah stängs. Jag ber om att lära mig älska dig bättre, yah Allah gör mig till en bättre muslim! Jag vill gråta med pannan mot marken, ånger i hjärtat, jag vill ha din förlåtelse. Vi människor är fulla av synder, yah Allah förlåt oss. Vi skadar varandra, vi skapar krig, vi är själviska, yah Allah förlåt oss. Gör mig till den bästa av dina slavar visa mig den rätta vägen. Gör mig stark nog att börja med slöja, hjälp mig hålla fast vid mina böner och hjälp mig leva och då så som du älskar! Yah Allah jag har gett upp på den här världen, och det är tack vare människan. För jag litade mer på människan än på min herre. Och du har sagt själv, i surah Yunus :
إِنَّ اللَّهَ لَا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئًا وَلَكِنَّ النَّاسَ أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ
Indeed, Allah does not wrong the people at all, but it is the people who are wronging themselves. (Quran 10:44)
Så jag ber om förlåtelse. Att jag inte lyssnat på dina varningar. Jag ber om förlåtelse för att jag försökt planera mitt eget liv när du är den bästa av planerare. Jag ber om förlåtelse för alla synder jag begått, medvetna och omedvetna. Jag ber om förlåtelsen till mina systrar och bröder runt om i världen. Hjälp oss visa för alla att vi är av den bästa ummah, så de kan följa våran väg. Hjälp oss bli bra individer så vi kan bli bra förebilder. Ameen

Allmänt | |
Upp